Vielä jatkoa myynnin teemasta liittyen Management Eventsin kasvutilaisuuteen 2.10.2013. Seuraava kommentti koskee ainakin IT-alan asiakkaita, mutta todennäköisesti muitakin. Ja rajoittuen vain siihen kohtaan kun asiakasta vielä tavoitellaan.  Minua hämmästyttää ihan oikeasti se, että on olemassa legenda jonka mukaan puhelin olisi kätevä keino tavoitella asiakasta. No, nythän on niin, että jos tavoitellaan ihmistä joka on aktiivisesti töissä on hän todennäköisesti palaverissa. Palaverissa puhelimeen vastaaminen on epäkohteliasta. Mikäli asiakas vastaisi puhelimeen olisi hän epäkohtelias. Okei – sitten kuluu aikaa ja kotia kohti ajellessa on puhelimessa joukko tuntemattomia numeroita jotka ovat tavoitelleet keskellä palavereita. Näihin ei kukaan itseään kunnioittava ihminen soita takaisin. Siellä on kuitenkin se kaveri joka haluaa myydä muistitikkuja/konesalikouruja/varainhallintapalveluita/… Alla meikäläisen normikalenteri. Jos onnistuu soittamaan tuohon vapaaseen aukkoon torstaina niin onneksi olkoon. Sitten ehkä vastaan tuntemattomaan numeroon.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan sähköpostia. Siis ihan oikeasti. Melkein kaikki lukevat melkein kaikki postit. Ainakin jos ne ovat ihmisen lähettämiä ja jos otsikossa on jotain sellaista joka erottaa postin roskapostista. Roskapostia ovat kaikki massapostitukset. Eli kirjoita järkevä sähköposti. Se toimii huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä.

Jos taas tavoitat puhelimella isomman yrityksen johtajan keskellä työpäivää ihan joutilaana ja innostuneena vastaamaan outoon numeroon on hän todennäköisesti päivittämässä CV:tänsä hakeutuakseen toisiin hommiin.

Arkisen viikon kalenteri. Huomaa vapaan ajan häikäisevä määrä.
Arkisen viikon kalenteri. Huomaa vapaan ajan häikäisevä määrä.